ایمانِ کافر
برای این که بت پرست نباشی، کافی نیست که بت ها را شکسته باشی؛ بایستی خویِ بت پرستی را ترک گفته باشی. نیچه

Wednesday, December 24, 2008

آهنگی که برای‌تان می‌گذارم(مولا علی)، اثر درخشان خواننده و هنرمند به‌نام افغان، فرهاد دریاست.
داستان این آهنگ هم بسیار جالب است. بیش از یک دهه پیش بنا به دلایلی مجبور به اقامت موّقت در پاکستان شدم و از آن‌جا با دوستان افغان بسیاری آشنا شدم، و از طریق همین دوستان با فرهنگ و موسیقی افغان‌ها آشنایی پیدا کردم:
احمد ظاهر، ظاهر هویدا، استاد مهوش، وحید قاسمی، ساربان و بسیاری نام‌های درخشان دیگر، که هنرشان فراتر از مرزهای جغرافیایی، بر دل‌ها اثر می‌گذارد.
اما از میان این هنرمندان، فرهاد دریا هم‌واره برای من جای‌گاه ویژه و منحصر به‌فردی داشته و صدای جادویی و پُرمهرش، تا اعماق وجودم رخنه کرده است.
الغرض؛ در کشاکش گریز از پاکستان و زندان ِ خاورمیانه!، تنها چیزی که موفق به حفظش شدم، نوار کاستی بود شامل چند آهنگ منتخب، که بعدها نسخه‌های بسیار باکیفیت‌ترشان را پیدا کردم، الّا این آهنگ به‌خصوص. اما همین آهنگ را به فرمت ام‌پی‌تری تبدیل کردم و برای دوستان می‌گذارم.
قرار بود این آهنگ را برای عید غدیر شیعیان بگذارم، که به دلیل بیماری شدید، موفق به این کار نشدم (دلیل بالاول! بودنم در این روزها، همین بیماری و خانه‌نشینی‌ست)؛ و حالا با چند روزی تأخیر تقدیم دوستان مسلمان و کافر می‌کنم.
مطمئنم که دوستان خداناباور یا غیرمسلمان هم به اندازه‌ی کافی از موسیقی زیبا و صدای دل‌نشین فرهاد دریا در این آهنگ لذت خواهند بُرد!
...
داونلود آهنگ "مولا علی" با حجم تقریبی 1.3 مگابایت

...
لینک در بالاترین


********************************************************

» خانه